БЛОГ

БЛОГ УЧИТЕЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ БЄЛЯЄВОЇ Л.В.

.

Життєве кредо:

Твої шляхи ті, які ти обираєш сам, а не ті, що обирають за тебе.

Педагогічне кредо:

Учительська радість у тому, коли бачиш своїх учнів, а не в тому, коли тільки чуєш!

Опис досвіду


Кожен урок української мови – складна, цілісна, динамічна система змісту навчального матеріалу й організації роботи з ним, яка насамперед спрямовується на засвоєння матеріалу, зазначеного в темі уроку. 
Однією з  них є формування національно-мовної особистості учня. Цього можна досягти, якщо на кожному уроці та в позакласній роботі виховується увага до слова, свідоме ставлення до мови як засобу самовираження, спілкування між людьми, передачі почуттів і переживань, що сприяє розвивитку мовлення, мислення, інтелекту, мовленнєвої пам’яті, емоційній сфері особистості, мовним почуттям, естетичному смаку, розумінню краси української мови,  багатству її мовних засобів, виражальних можливостей. 
Навчання української мови ефективне, якщо на кожному уроці засвоюються мовні і мовленнєві знання, формуються навчально-мовні, правописні та комунікативні вміння і навички, розширюється читацький рівень школярів. 
Відбір дидактичного матеріалу та різні види роботи - помічники в усвідомленні учнями мови, відчуття краси слова. 
Навчанню мові належить особлива роль у  вихованні школярів. Згадаймо, як зазначив В.Сухомлинський: "Від культури слова до емоційної культури, від емоційної культури до культури моральних почуттів і моральних відносин – такий шлях до гармонії знань і моральності.”, “Убогість слова – це убогість думки, а убогість думки веде до моральної, інтелектуальної, емоційної, естетичної товстошкірості". 
У своїй роботі прагну, аби розкрився кожен учень. 
Окрім індивідуальної роботи, яка проводиться на уроках та індивідуальних заняттях, використовую інтереси, нахили, захоплення учнів: вміння малювати, виразно читати поезії; інсценувати (вживатись в роль), написання міні-творів.
Велика роль приділяється багаторазовому відпрацюванню практичних навичок, дробовому навчанню з постійним закріпленням.
Для проведення корекційної роботи проводиться постійний аналіз досягнень окремого учня, через індивідуальні завдання, самостійні роботи, рекомендації, щоурочне повторенні певної теми, відпрацювання прогалин знань. 
МЕТОДИ І ПРИЙОМИ 
  • Самостійне повторення
  • Створення алгоритму ( разом з учителем та самостійно)
  • Тренувальні вправи
  • «Злови» помилку
  • Відредагуй текст
  • Вправи по колу (група учнів працює над однією орфограмою, скільки учнів, стільки завдань – відпрацювання навичок до автоматизму)
  • Робота зі словником
  • Ланцюжкова робота
  • Коментоване письмо
  • Словникові диктанти (на одне правило, групу правил)
 У зв'язку з прийняття нових освітніх стандартів виникає необхідність перегляду своєї педагогічної діяльності, як вчителя - предметника. 
Одним з перспективних напрямів по формуванню ключових компетентностей учнів є інформатизація загальної середньої освіти, максимально ефективне використання інформаційного забезпечення з допомогою сучасних комп'ютерних і Інтернет-технологій:
  • стимулювання мотивації дітей на придбання знань; 
  • оперативне та об'єктивне виявлення рівня засвоєння матеріалу; 
  • відкриття можливостей для кращого усвідомлення характеру досліджуваного об'єкту, процесу, явища, активно включаючись в процес пізнання, самостійно змінюючи як його параметри, так і умови функціонування; 
  • забезпечення можливості кожному учневі просунутися в предметі настільки глибоко,      наскільки він хоче і може; 
  • максимальне включення дитини у всі форми активності, розширення його реального досвіду.
Мультимедійні технології перетворили навчальну наочність статистичної в динамічну.
Під час реалізації ідеї особлива увага як на уроках української мови, так і літератури приділяється розвитку ключових компетентностей соціальної, мотиваційної, функціональної. 
ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНЦІЙ
(КОРЕКЦІЙНА РОБОТА) СОЦІАЛЬНІ 
  • формування загальнолюдських цінностей
  • вирішення проблемних питань
  • уміння спілкуватися, вести діалог 
ФУНКЦІОНАЛЬНІ 
  • усвідомлення мови як складової частини українського народу
  • виявлення між предметних зв’язків
  • уміння пояснювати обґрунтувати правила вправи, дослідження
  • уміння висловлювати свою думку 
МОТИВАЦІЙНІ  
  • розвиток самостійного мислення
  • розвиток творчих здібностей
  • розвиток здатності до навчання
  • розвиток мотивації навчання 
ОСНОВНІ  ЕЛЕМЕНТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ , ЯК ПРАВИЛО, РЕАЛІЗУЮ НА ТАКИХ ЕТАПАХ: 

  •  етап прогнозування;
  •  етап змістовно – пошуковий;
  • етап моніторингу.
ЕТАПИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 

ЕТАП ПРОГНОЗУВАННЯ 
  • Виявлення потреб і запитів школярів, їх рівня підготовки, мовного розвитку (анкетування, колективні та індивідуальні бесіди, творчі роботи)
ЗМІСТОВНО ПОШУКОВИЙ ЕТАП 
  • Створення індивідуальних творчих проектів для обдарованих дітей
  • Відбір змісту навчального матеріалу із урахуванням загального рівня навченості учнів. 
ЕТАП МОНІТОРИНГУ 
  • Аналіз власної педагогічної діяльності 
  • Пошук оптимального вирішення педагогічних ситуацій, підвищення ефективності навчально-виховного процесу
Важливою умовою навчання й першим кроком до формування компетентності учня є внутрішня мотивація (самомотивація). Уміння й бажання вчитися це той фундамент колекційної роботи, який має закласти учитель. 
У процесі організації навчальної діяльності серед учнів 6-х класів прагну гнучкості у виборі прийомів нестандартності, створення ситуації, які «оживляють» уроки, при цьому враховую навчальні потреби дітей, їх індивідуальні здібності. Виявляючи пізнавальний рівень кожного учня й класу, планую свою діяльність у відповідності з цим. 
Готуючись до уроку, прагну зробити процес навчання багатоаспектним. Тому намагаюсь добиватися високого рівня пізнавальної діяльності (диктанти, перекази, тренувальні вправи, твори, інформаційні хвилинки, граматичні розминки, творче конструювання). Учні беруть активну участь у позакласній роботі: у Тижнях української мови та літератури, олімпіадах та конкурсах, у Місячнику національної культури, пишуть вірші, складають проекти та електронні презентації. 
З 2013 року у 5-х класах і у 2014 році (6-х класах) було проведено моніторинг навчальних досягненб учнів з украхнської мови отримано такий результат: найважче учнім 5-х класів даються письмові роботи (написання міні-творів, створення власних висловлювань різного типу, диктанти, творчі завдання). 
Тому у 2014-2015 н.р. продовжимо корекційну роботи із збагачення словникового запасу учнів на уроках української мови та української літератури. 
ПРОТЯГОМ НАВЧАЛЬНОГО РОКУ ПЕРЕД СОБОЮ СТАВЛЮ КІЛЬКА ПРОВІДНИХ ЗАВДАНЬ: 
Освоїти зміст і методику викладання предмета з використанням інформаційних технологій.
Розробити методичне забезпечення з географії згідно з вимогами нового навчального плану, програми і стандартами.
Познайомитися з новинками (програмно-методичним забезпеченням) з курсу українська мова і література. 
Вивчати новинки методичної літератури у сфері нових педагогічних технологій навчання. 
Скласти календарно-тематичне і поурочне планування з використанням ІКТ. 
Поповнення медіатеки до уроків.
Використання електронних підручників.
Приймати участь на міських семінарах по використанню ІТ на уроках мови та лутератури.

Виступити з доповіддю на пед. раді школи з даного питання.

1 коментар: